Citát:pohoda78
aky to ma prakticky vyznam
Spammeri používajú zasielanie externých obrázkov v emailoch, aby skontrolovali, či ti ich spam bol doručený. Ak uvidia, že doručený bol, začnú ťa zasypávať ešte viac spamom a nevyžiadanými reklamami.
Preto keď dostaneš spam, ktorý si ešte aj chce sťahovať obrázky z iného servera, aby sa ti kompletný zobrazil, Netopier spočiatku tieto obrázky blokuje, aby to vyzeralo, že spam Ti vôbec nebol doručený.
Citát:pohoda78
na odosielanie sprav je potrebne nastavit SMTP a to ziskam od poskytovatela internetu. Co mam od neho vlastne pytat? Adresu SMTP?
Áno, spýtaj sa na adresu SMTP servera. Niekedy tú adresu majú poskytovatelia internetu uvedenú priamo na svojich webstránkach, ale inokedy ju úmyslene „skrývajú“. Napríklad ja som na Orangi a musel som telefonovať na ich technickú podporu, aby mi prezradili adresu ich SMTP servera.
U Orangu mi dokonca nadiktovali iba číselnú IP adresu ich SMTP servera, čiže niečo vo forme 12.345.6.789. To je zasa ich ochrana proti spamu. Inak máva adresa SMTP servera formu smtp.poskytovatel.sk
Tvoj poskytovateľ internetu pritom nie je jediný, kto ti môže poskytnúť SMTP server. Z bezplatných webmailov takisto môžeš dostať SMTP servery, ktoré môžeš používať na odosielanie pošty z Netopiera dokonca aj z iných adries než z webmailových. Napríklad Gmail ti to umožňuje, zo slovenských tuším Azet. Hodí sa to, keď si trebárs s notebookom na ulici a potrebuješ cez WiFi odoslať email, vtedy SMTP server Tvojho bežného poskytovateľa bude asi zablokovaný a preto môžeš (výnimočne / núdzovo) použiť SMTP server z Gmailu alebo Azetu.
Spoľahlivejšia a profesionálnejšia možnosť je určite používať radšej SMTP server svojho poskytovateľa než SMTP server bezplatného webmailu. Tie druhé totiž často bývajú na čiernych listinách a tak sa môže stať, že emaily, ktoré odošleš cez SMTP server trebárs Gmailu alebo Azetu, vôbec nebudú adresátovi doručené, lebo server adresáta ich omylom odhodí ako spam (a neoznámi to ani tebe, ani tomu, komu si email posielal)...